Kundservice

Måndag-fredag kl. 9 - 16

Kundservice

Har du frågor angående din beställning?
Hitta svaret på din fråga här - eller kontakta vårt söta kundtjänst-team via mail eller telefon.

Jag har mottagit fel vara. Vad gör jag?

Eftersom våra lagerninjor är blixtsnabba så kan det tyvärr hända att en vara blir fel.

Om detta har hänt dig, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post: [email protected], så hittar vi en lösning tillsammans.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse. Vad gör jag?

Det kan ta upp till 20 minuter från att din beställning görs tills vi skickar ett e-postmeddelande som bekräftar att vi har fått den. Om du inte har fått din orderbekräftelse inom denna tidsperiod kan det bero på flera saker, inklusive:

  • Att e-postmeddelandet har hamnat i skräpposten.
  • Att det finns ett fel i e-postadressen i beställningen.

Kontrollera därför först skräpposten via din e-post. Om du inte hittar e-postmeddelandet där, vänligen kontakta vår kundservice via e-post: [email protected].

Kan jag ta bort min beställning?

Om du vill avbryta din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt på tlf: 040 60 60 676.

Om våra lagerninjor ännu inte har packat ditt paket kan vi avbryta din beställning. Men om beställningen redan är igång med att packas eller är packad är det tyvärr försent för oss att avbryta den.

Om du inte kunde avbryta beställningen kan du lämna paketet i utlämningsstället när det anländer. Då skickas paketet automatiskt tillbaka till oss och du får då en kreditnota med återbetalning av beloppet. Observera att om du inte hämtar ut paketet och det returneras så debiteras du en returavgift på 59 kr.

Tips:

Du kan med fördel hålla koll på din beställning i din orderbekräftelse. Klicka på: "Se orderstatus", så kan du se om din beställning är packad eller inte.

Kan jag lägga till mer i min beställning?

Om du kan få mer i din beställning beror på om ditt paket redan är packat eller om det fortfarande finns kvar i vårt lager. Våra lagerninjor är snabba och effektiva med att packa våra kunders beställningar.

Kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt via e-post: eller tlf: . . Då kommer de att göra vad de kan för att framkalla extra fest och färg i din beställning.

Tips:

Du kan alltid se hur långt din order är i processen genom att titta på din orderstatus i din orderbekräftelse.

Kan ni ge rabatt på min order?

Du kan alltid hitta våra aktiva kampanjer på Temashop.se/rabattkoder. Är sidan tom? Det betyder att vi inte har några aktiva kampanjer just nu.

Ska du göra en större beställning? Då kan du alltid kontakta vår kundtjänst via e-post, och de beräknar gärna ett erbjudande åt dig om beställningen överensstämmer med vår mängdrabattpolicy.

Skriv följande i e-postmeddelandet:
  • Artikelnummer eller länkar till de produkter du vill ha
  • Antal produkter du vill ha
  • Evt. Anledning

Då kan vår kundservice behandla din förfrågan snabbare.

När skickas min beställning?

Hur snabbt vi kan skicka i väg din beställning beror på varorna du har beställt och var i landet du bor. Hos Temashop.se har vi ett lager i Danmark och flera utomlands. Du kan därför beställa både lagervaror och beställningsartiklar på webbplatsen.

Lagervaror

Är det markerat med grönt på hemsidan, då har du beställt lagervaror och har du beställt före kl. , (gäller endast vardagar), då skickas din beställning samma dag. Har du beställt efter kl.12, så kommer din beställning skickas nästa vardag.

Beställningsvaror

Är det markerat med gult på hemsidan, då har du beställt beställningsvaror och då kan ta det ta 3-9 vardagar innan vi kan skicka din beställning.

Läs allt om våra leveranstider i ditt område här.

Obs: Du kan också alltid se ditt förväntade leveransdatum i kundvagnen på hemsidan.

Erbjuder ni prismatchning?

Temashop matchar alltid våra konkurrenters priser. På det sättet säkerställer vi att du får det bästa och lägsta priset. Det enda krav vi ställer är att konkurrentens webbutik/butik är svenskägd, att varorna finns i lager hos konkurrenten och att varan är identisk med den vara du önskar prismatchning för.

Har du hittat en vara billigare någon annanstans? Skynda dig att kontakta vårt kundserviceteam via e-post: . Bifoga sedan länken till produkten här, så ser de till att priset matchas.

Jag har redan gjort en beställning - vad gör jag då?

Uppge bara ditt ordernummer och bifoga en länk till produkten, så krediterar vi skillnaden. Uppgifterna måste lämnas till oss senast 14 dagar efter ditt köp.

Vänligen notera: Prismatch gäller inte vid erbjudanden och kan inte kombineras med andra rabatter.

Erbjuder ni presentinslagning?

Nej, tyvärr erbjuder vi inte att slå in våra beställningar.

Är det möjligt att hyra produkter hos er?

Tyvärr är det inte möjligt att hyra kostymer och tillbehör hos oss.

Kan jag ändra storlek på en artikel som jag just beställt?

Om du vill ändra storleken på den artikel du har beställt, vänligen kontakta vår kundservice så snart som möjligt på tlf: 040 60 60 676.

Om våra lagerninjor ännu inte har packat ditt paket kan vi snabbt ändra storlek till dig. Men om beställningen är i gång med att packas eller redan är packad är det tyvärr försent för oss att göra ändringar i din beställning.

Om du inte har kunnat ändra storlek i tid kan du avgöra själv om du vill ta emot paketet när det kommer till postombudet eller inte. Paketet kommer automatiskt att skickas tillbaka till oss efter en viss tid och då får du en kreditnota med full återbetalning av beloppet.

Tips: Du kan med fördel hålla ett öga på din beställning i din orderbekräftelse. Klicka på: "Se orderstatus", så kan du se om din beställning är packad eller inte.

Erbjuder ni B2B-återförsäljaravtal?

Nej, tyvärr erbjuder vi inte B2B-återförsäljning.

Ska du göra en större beställning? Kontakta vår kundservice via e-post: [email protected], så räknar de gärna på ett erbjudande till dig om beställningen överensstämmer med vår mängdrabattpolicy.

Skriv följande i e-postmeddelandet:
  • Artikelnummer eller länkar till de produkter du vill ha
  • Antal produkter du behöver
  • Evt. Anledning

Då kan vår kundservice behandla din förfrågan snabbare.

Obs:Kontakta oss gärna om större B2B-återförsäljaravtal. Vår marknadsavdelning ser gärna närmare på om ett återförsäljaravtal kan skapa värde för båda parter och bör upprättas.

Hur beställer jag?

Att göra en beställning på vår hemsida är enkelt, följ bara dessa fem enkla steg:

Steg 1: Produktval

Välj de produkter du vill beställa. Sök med sökfunktionen högst upp på sidan eller använd navigationen till vänster.

Steg 2: Lägg till i kundkorgen

När du väl har hittat en produkt du vill titta närmare på, klicka då på varan. Välj sedan storlek och antal. Lägg sedan till varan i kundkorgen genom att trycka på den gröna knappen: "Lägg i kundkorg".

Steg 3: Dubbelkolla kundkorgen

Se din kundkorg genom att trycka på knappen som är formad som en kundkorg i sidans övre högra hörn. Sedan kommer du in i din korg. Dubbelkolla sedan om alla artiklar är som önskade. Slutför sedan beställningen.

Steg 4: Beställning

Ange din personliga information, inklusive: namn, adress, telefonnummer och e-post. Välj sedan din leveransmetod. Tryck sedan på "Fortsätt till betalningsmetoder". Välj sedan vilken betalningsform du vill betala med.

Efter att betalningen har slutförts får du ett e-postmeddelande med din orderbekräftelse samt ett SMS med ditt ordernummer.

Steg 5: Efter beställningen

Kontrollera din orderstatus regelbundet på din orderbekräftelse genom att trycka på den gröna knappen "Se din orderstatus".

När vi har packat och skickat din beställning kommer du automatiskt att få ett nytt e-postmeddelande med din faktura och ditt spårningsnummer så att du kan följa utvecklingen på ditt paket, från vårt lager- hela vägen till din valda leveransplats.

Hur snabbt kan jag få min beställning?

Hur snabbt vi skickar din beställning beror på varorna du har beställt och var i landet du bor. På har vi ett lager på vår adress i Danmark och flera utomlands. Du kan därför beställa både lagervaror och beställningsartiklar på webbplatsen.

Lagervaror:

Är det markerat med grönt på hemsidan, då har du beställt lagervaror och har du beställt före kl. 12 (gäller bara vardagar) då skickas din beställning samma dag. Har du beställt efter kl. 12 så kommer din beställning inte skickas förrän nästa dag.

Beställningsvaror

Är det markerat med gult på hemsidan, då har du valt beställningsvaror och det kan ta mellan 3-9 arbetsdagar innan vi kan skicka din beställning.

Läs allt om våraleveranstider och priser vid leverans i ditt område.

Obs: Du kan också alltid se ditt förväntade leveransdatum i kundkorgen på hemsidan.

Levererar ni paket på helgerna?

Ja det gör vi! Om du vill få ett paket i helgen erbjuder Postnord att leverera paket på lördagar till närmaste postkontor/paketombud/postlåda.

För att få ditt paket på helgen måste du välja: Postkontor/Postombud/Postlåda som leveransalternativ i kassan.

Obs: Postnord erbjuder inte hemleverans eller företagsleverans på lördagar.

Vad är fraktkostnaderna?

Vi erbjuder alltid gratis frakt vid köp över 600 kr

Våra fraktpriser är 49 kr. och uppåt, beroende på vilken leveransmetod du väljer.

Se alla våra leveranspriser..

Jag har inte mottagit mitt paket. Vad gör jag?

Vi ser alltid till att informera dig via e-post och SMS när ditt paket lämnar vårt lager.

Om du har fått ett meddelande om att ditt paket har lämnat vårt lager, men inte fått paketet, kan det bero på flera saker, t.ex.:

  • Att det är en försening under transporten med Posten.
  • Att paketet fortfarande behandlas av Posten.
  • Att paketet inte har skannats in på postkontoret/postombudet.
För att hitta ditt paket så snart som möjligt rekommenderar vi följande:
  • Att du kontaktar Postnord och frågar om leveransen. Om en fördrjöning har inträffat kan de skapa en sökning efter ditt paket. Postnord tlf: 0771-333310.
  • Att du kontaktar postkontoret/paketombudet och frågor om ditt paket. Om ditt paket är "påväg" har vi i vissa fall upplevt att paketet redan är klart för upphämtning, men att postkontoret/postombudet helt enkelt har glömt att skanna ditt paket, och därför kan du inte se att det är redo för upphämtning.

Om paketet tyvärr inte ligger klar för upphämtning eller något annat har skett, så är du mycket välkommen att kontakta oss via e-post [email protected] eller på tlf: 040 60 60 676, då kommer vi att göra vår del för att hjälpa dig. Detta rekommenderas dock endast som en sista utväg, eftersom Postnords behandling av din förfrågan går snabbare om du själv kontaktar dem.

Jag har beställt hemleverans, men har inte fått paketet?

Vi ser alltid till att informera dig via e-post och SMS när ditt paket lämnar vårt lager.

Om du har fått ett meddelande om att ditt paket har lämnat vårt lager men inte fått paketet kan det bero på flera saker, inklusive:

  • Att det är en försening under transporten hos Posten.
  • Att paketet fortfarande behandlas av Posten.
  • Att paketet inte har skannats in på postkontoret/postombudet.
För att hitta ditt paket så snart som möjligt rekommenderar vi följande:
  • Att du kontaktar Postnord och frågar om leveransen. Om en fördröjning har inträffat kan de skapa en sökning efter ditt paket. Postnord tlf: 0771-333310.
  • Att du kontaktar postkontoret/postombudet och frågor om ditt paket. Om ditt paket är "påväg" har vi i vissa fall upplevt att paketet redan är klart för upphämtning, men att postkontoret/postombudet helt enkelt har glömt att skanna ditt paket och därför kan du inte se att det är redo för upphämtning.

Om paketet tyvärr inte är klart eller något annat har skett är du mycket välkommen att kontakta oss via e-post [email protected] eller på tlf: 040 60 60 676, så ska vi göra vårt för att hjälpa dig. Detta rekommenderas dock endast som en sista utväg, eftersom Postnords behandling av din förfrågan går snabbare om du själv kontaktar dem.

Under vilken tidsperiod får jag min beställning?

Vi kan tyvärr inte ge en exakt tid på dagen när transportören är i ditt område.

Posten levererar ca. ut mellan kl.7-17, under hektiska perioder levererar dem också på kvällen.

Du kan ringa postkontoret/postombudet som du har valt att paketet ska levereras till, de kanske kan svara när de får paket från Postnord.

Vad händer om jag inte hämtar mitt paket i tid?

Om du inte hämtar ditt paket i tid returneras det automatiskt tillbaka till oss. Här kommer vi att behandla det som ett returärende. När vår returavdelning har behandlat ditt paket kommer du automatiskt att få en kreditnota och pengarna kommer att returneras till det kort du använde när du gjorde beställningen.

Hur spårar jag mitt paket?

Så snart våra lagerninjor har packat och skickat iväg din beställning får du ett nytt e-postmeddelande och SMS med ditt spårningsnummer så att du kan spåra din beställning.

Tips: Du kan också hålla koll på din beställning i din orderbekräftelse. Klicka på: "Se orderstatus", så kan du se hur långt ditt paket är i processen.

Hur kan jag ändra leveransadress?

Om du vill ändra din leveransadress, vänligen kontakta vår kundservice så snart som möjligt på tlf: 040 60 60 676.

Om våra lagerninjor ännu inte har packat ditt paket kan vi enkelt uppdatera din adress. Men om beställningen redan är igång med att packas eller är redan packad är det tyvärr försent för oss att ändra till felet före leveransen.

Om du inte har kunnat ändra adressen i tid, rekommenderar vi att du gör en ny beställning så att du har tid att få dina saker hem i tid. Beställningen med fel adress återgår automatiskt tillbaka till oss när postombudet antingen inte hittar adressen eller att mottagaren på adressen inte har tagit emot den.

Så snart paketet returneras tillbaka till oss kommer vi att behandla det som ett returärende. Du kommer automatiskt att få en kreditnota när vår returavdelning har behandlat ärendet. I samma anslutning överför vi hela beloppet för returärendet till det kort som har använts för att göra beställningen.

Tips: Du kan med fördel hålla ett öga på din beställning i din orderbekräftelse. Klicka på: "Se orderstatus", så kan du se om din beställning är packad eller inte.

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Följande betalningsalternativ finns i webbshoppen:

  • Betalingskort: Klarna, Visa, Mastercard eller Visa Electron
  • Klarna Checkout
Klarna

När du väljer Klarna som betalningsalternativ väljer du en kreditperiod på 14 dagar från den dag varorna skickas från vårt lager. Du köper nu - men betalar först efter leverans.

Fakturan har en vanlig betalningsfrist på 14 dagar. Dessutom betalar du inte för defekta varor om paketet skulle skadas under transporten - eller om ditt paket går förlorat.

Klarna är därför ett praktiskt, enkelt och riskfritt betalningsalternativ.

Obs: Du kan alltid hitta mer information om Klarna på deras hemsida.

När kommer beloppet debiteras?

Beloppet debiteras endast när din beställning lämnar vårt lager.

Varför ska jag betala för att sända en retur?

På Temashop.se har vi 100% Transparens när det gäller vår returpolicy.

Det är därför vi alltid är öppna omkring varför vi inte har gratis frakt och retur, som många andra e-handelsföretag gör.

Det är mycket vanligt att betala för sin returförändelse själv, men inte alltid helt transparent för kunden när detta faktiskt är fallet.

Många e-handelsföretag som annonserar med fri frakt returnerar beloppet ovanpå sina försäljningspriser - eller tar ut en avgift för returen. Ofta sätter de bara in returetiketten när du skickar till varan, den skrivs bara med små bokstäver och därför anses den av vissa vara gratis.

Du får det här istället

Hos oss erbjuder vi 100% Transparens. Därför får du istället gratis frakt på köp över kr och de billigaste priserna på marknaden och därmed också en 100% prisgaranti. Samtidigt har vi förhandlat fram bra priser med returer, så du kan köpa en retursedel hos oss för endast retur">retursedel .

Vänligen vänta...

Continue shopping or View cart & checkout